آگهی روزانه

قوانین طلایی ثبت آگهی

وبلاگ

۱۲ دی ۱۴۰۳ 4 بازدید
آگهی روزانه
لگو

قوانین طلایی ثبت آگهی

40 قانون طلایی ثبت آگهی

پیشنهاد میگردد برای بهتر دیده شدن آگهی خودتان و رقابت بهتر با سایرین به دقت مطالب و نکات طلایی ثبت آگهی را مطالعه نمایید و از بکار گیری انها سود ببرید.

۱. تعیین جامعه هدف و شناخت مخاطب

درتاریکی تعیین استراتژی نکنید قبل از اقدام به ارسال آگهی، خود را به جای مشتری و گروهی بگذارید که این آگهی را دریافت می کنند در نتیجه باید جامعه هدف و مخاطبان خود را مشخص کنید.

جامعه هدف در واقع مشخص کردن مشتریانی است که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.

درغیر این صورت دریافت کنندگان آگهی شما کسانی خواهند بود که نه تنها به محصول شما علاقه ای نخواهند داشت بلکه محصول شما نیز مورد نیازو مرتبط با کسب کار آنها نیست.

۲. شناسایی ویژگی و شاخص های مهم محصول یا خدمات شما

بعد از شناخت بازار بررسی کنید درهربخش از بازار یا بازارهای شما چه منافع، چه ویژگی ها و ارزش هایی مهم است.

به این مشتری ها نشان بدهید که کسب و کار شما می تواند برای آنها مفید باشد ومشکل آنها را حل کند .به عبارت دیگر مواردی را جستجو کنید که به مخاطب دلیل انتخاب شما را بدهد .

۳. بررسی بازخورد تبلیغات

قبل از ارسال آگهی نظرسنجی از مشتریان خود انجام دهید و میزان آگاهی آنها را جویا شوید و پس از ارسال آگهی محصولات خود بازار تعیین کنید .در واقع بازخورد آگهی های ارسالی به مشتریان را بررسی کنید .

۴. دسته مناسب آگهی خود را انتخاب کنید

سایت های ثبت آگهی بر اساس نوع خدمات ، کسب و کارها ،نیازمندیها و…دسته بندی های مختلفی شده اند.در نتیجه شما با توجه به نوع آگهی خود دسته مناسب را باید انتخاب کنید تا هنگام مراجعه افراد به دسته مورد نظر آگهی شما نیز نمایش پیدا کند.

۵. تولید محتوای متناسب با جامعه ی هدف

توجه داشته باشید محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید مخاطب عام دارد یا خاص .ازخود بپرسید چه گروه یا قشری استفاده کننده محصولات شما هستند؟ آیا تفکیک سن وجنسیت درمورد محصول شما مطرح است؟ توجه به جامعه هدف درتولید محتوای آگهی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

۶. انتخاب عنوان کلیدی آگهی

عنوان برای دیده شدن آگهی شما بسیار بسیار مهم است. از عنوان کلیدی استفاده نمایید منظور ازعنوان کلیدی، عنوانی است که اشاره ی مستقیم به محصول شما می کند و با دیدن آن افراد متوجه می شوند شما می خواهید چه چیزی بفروشید یا عرضه کنید.

۷. انتخاب عنوان جذاب

همچنین عنوان باید به اندازه ی کافی جذاب پرشور، و میخکوب کننده باشد. البته نباید این قدر در این کار زیاده روی کنید که حالتی غیر واقعی و غیرقابل باور به خود بگیرد.

(در سایت اساس جستجو عنوان میباشد، کاربران برای جستجوی کالا بجای اینکه وارد دسته مورد نظر خود شوند بجز (قسمت املاک )،وارد جستجو شده و عنوان کالای خود را وارد می کنند.در نتیجه عنوان در خیلی مهم می باشد پس خود را بجای خریدار بگذارید و کلمه ای برای فروش انتخاب کنید که مطابق آن چیزی باشد که خریدار در سرچ وارد می کند.می توانید از سرچ دیگران به پیشنهاد های مناسب دست یابیم برای مثال برای فروش ساعت مچی نوع زنانه ومردانه و سپس مدل آن را میتوان دید.هرچقدر سرچ ما ریزتر باشد یعنی مشتری دقیق تر و پخته تری وجود دارد و رقبای ما کمتر می شوند.)در نتیجه عنوان خوب و مناسب انتخاب نمایید

مثال:

– بهترین چرخ گوشت صنعتی بزرگ چرخگوشت تسمه ای

– مخزن آب پلی اتیلن گارانتی دار تانکر تمام تهران

۸. بکار بردن خلاقیت در تبلیغ خدمات یا کالا

درتبلیغات مناسبت رابهانه کنید ولی درخاص ومتفاوت بودن پیش قدم شوید ،محتوای آگهی خود را خلاقانه طراحی کنید .به این مثال توجه کنید ،صندلی های حصیری کافه خندان بهانه شما را دارد یک چای خودتون رامهمان ما کنید.

۹. تولید محتوای اثربخش

بعد از یک تیتر جذاب ، توضیحات آگهی را فراموش نکنید .شروع متن تان را محکم و با جملات و کلمات پر انرژی و موثر آغاز کنید. کلمات بی انرژی که از سر بدبینی و منفی نگری نوشته شده می تواند در همان ابتدای راه خواننده را دلزده کند.

۱۰. در معرفی محصول و خدمات اغراق نکنید

سعی کنید خدمات و محصولات خود را صادقانه معرفی کنید صداقت را زیر پا نگذارید!

ممکن است کاربر با دیدن واژه­های حیرت انگیز با شما تماس بگیرد ولی پس از مشاهده حضوری ممکن است از خرید منصرف شود .

۱۱. استفاده از نشانه ها در متن

استفاده از علائم و نشان چون * به لحاظ دیداری، برذهن مخاطب تاثیر بسزایی دارد .بنابراین سعی کنید در نگارش متن آگهی قسمت های مهم وحائز اهمیت را باعلایم مشابه علامت گذاری کنید.

۱۲. شخصی سازی متن آگهی

شخصی سازی متن آگهی در وفادار نگه داشتن مشتریانتان به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

۱۳. حفظ ساختار یک آگهی تبلیغاتی

هر آگهی تاثیرگذار دارای ساختار مشخصی است که شامل ، ویژگی ها وخصوصیات کالا وراه ارتباطی بین مشتریان وصاحبان کسب و کار است.

۱۴. معرفی خود و اعلام راه ارتباطی در آگهی

درمتن آگهی حتما خودتان را معرفی کنید ، باذکر برند و یا موقعیت مکانی خود، پل ارتباطی با مشتریانتان ایجاد کنید. هر چه توضیحات شما کامل تر باشد حس اعتماد بیشتری به مشتری می دهد و شانس شما برای ایجاد زنگ خور بالاتر می رود.

۱۵. تعیین منافع مشتری در متن تبلیغاتی

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که مردم به فکر منافع خودشان هستند ازاینکه فقط به آنها بگویید شماچه هستید دست بردارید. به آنها بگویید چه منافعی را برایشان تامین خواهید کرد. با مدیریت این تفاوت کوچک موفقیت بزرگی از آن شما خواهد شد. در واقع ارزش کالا را باید درمتن آگهی بیان کنید.

۱۶. تعیین بازه زمانی

همانطور که می‌دانید ما ایرانی‌ها مردمان دقیقه نودی هستیم. یعنی بیشتر کارهای خود را در لحظات پایانی که تقریباً دیگر فرصتی برای انجام آن باقی نمانده است و یا در وقت اضافی انجام می‌دهیم. با این اوصاف شما در تبلیغات خود از جملاتی استفاده کنید که این حس نبودن فرصت و به عبارت دیگر حس عجله را در خرید کالاها و خدمات به مخاطبان القا نماید. جملاتی مانند تا سه روز دیگر، فرصت محدود، در مدت زمان مشخص شده و غیره موثر هستند.

۱۷. مختصر و مفید توضیح دهید

توضیح متنی در مورد کالا را کوتاه و دقیق بنویسید.همیشه این را در نظر بگیرید حوصله و صبر افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است همچنین یکی از دلایل خرید از اینترنت تنبلی است پس هوای همه را داشته باشید و سعی کنید متن آگهی خود را گیرا و کوتاه بنویسید؛حتی اگر تعداد کاراکتری تا پر شدن آن صفحه باقی مانده است از درج اطلاعات اضافی وغیر ضروری پرهیز کنید.

۱۸. عکس را فراموش نکنید

ثابت شده یک آگهی که دارای عکس و تصویر مناسب و مرتبط هست، ۷۰% بیشتر از آگهی فاقد تصویر، بازدید و بازدهی دارد زیرا درصد بالایی از افراد بصری هستند و پیش از خواندن سرگرم نگاه کردن تصاویر می شوند همچنین تصویر مناسب از خسته شدن چشم در مقابل آن همه آگهی جلوگیری میکنند
چند نکته مهم که در هنگام عکاسی باید بدانیم

  • زمانی عکس برداری کنیم که نور به اندازه کافی باشد.
    عکس های رنگی و زاویه دار انتخاب کنید.
    با دوربین مناسبی عکس برداری کنید.
    به کیفیت و فوکوس تصاویر دقت کنید.
    با توجه به موقعیت ، جهت مناسبی را انتخاب کنید.
    به قوانین سایت موردنظر در مورد سایز عکس دقت کنید مثلا در سایت حداقل ۶۰۰*۶۰۰ و حجم آن حداکثر ۱۰ مگابایت باید باشد.

۱۹. نحوه صحیح نمایش قیمت

برای تبلیغ قیمت محصولات از حداقل صفر استفاده کنید .اما وقتی می خواهید هدیه ای را به محصول ویا خدمات خود اضافه کنید حتما صفرها را بنویسید .

مثال :قیمت یک محصول معادل ۲۵۰۰۰۰ ریال است.اما با تبدیل ریال به تومان استقبال فروش بیشتر می شود حالا فرض کنید این عدد تبدیل شود به ۲۵ هزار تومان.چه تاثیری روی فروش خواهد داشت ؟

۲۰. آگهی با قیمت های مورد قبول ثبت کنید

ملاک قیمت محصولات خود را بر پایه بازار و تقاضای مشتری در نظر بگیرید برای کالا های دست دوم قیمت پیشنهادی نصف قیمت نو آن باشد.

۲۱. تکرار آگهی

آگهی ­های رایگان را هرچند وقت یک­بار به روز کنید. دقت کنید محتوا تکراری نباشد. در تبلیغات موثر تکرار یک راز بزرگ است. حداقل باید ۵ بار تبلیغ کنید تا مشتری ها به سمت مغازه شما بیایند (از نردبان برای دوباره دیده شدن آگهی قدیمی­تان استفاده کنید تا دوباره کاربران آگهی شما را ببینند.)

۲۲. ثبت آگهی فوری

از ثبت آگهی فوری استفاده کنید. این آگهی­ ها در ابتدای صفحه با برچسب قرمز “فوری” دیده می شوند.

۲۳. صداقت در تبلیغات

در تبلیغات خود صادقانه رفتار کنید. اگر چیزی را تبلیغ کنید که از عهده آن نمی توانید برآیید این به ضرر شماست.

اگر محصولی که قصد فروش آن را دارید مشکل یا ایرادی دارد حتما آن را درج کنید. عدم درج و نگفتن این موضوع فقط وقت شما را تلف خواهد کرد و در صورت بروز مشکل میتواند برای شما و اعتبارتان مشکل ایجاد کند.

۲۴. استفاده از کلمات مناسب در ابتدای آگهی

با توجه به اینکه درآگهی پاراگراف اول یا عنوان به مخاطبان نمایش داده می شود سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که نشان رسیدن سود یا بهره به مشتری باشد.

۲۵. تنوع راه های ارتباطی در آگهی

بیش از نیمی از مردم ایران درونگرا هستند و حاضر نیستند به شما زنگ بزنند پس راهی برای ارتباط این دسته از افراد با خودتان بگذارید. چت را فعال کنید و در چت نیز محصول خود را دوباره ارائه کنید.

اگر می توانید خوب حرف بزنید و بازار را گرم کنید حتما مخاطب را دعوت کنید تا با شما تماس بگیرد. البته این نکته نباید مانع ارائه ی توضیحات حداقلی در متن و محتوای نوشته ی شما شود و بیشتر از این امکان به عنوان یک ابزار مفید در کنار سایر موارد استفاده کنید.از طرف دیگر شماره ای که به عنوان شماره تلفن شما درج می شود را همیشه روشن نگه دارید تا مشتری را از دست ندهید .

۲۶. تبلیغات در رویدادها و مناسبت ها

تبلیغاتی موثر هستند که قبل ازوقوع رویداد مربوطه صورت گیرند.در نتیجه اگر آگهی شما مرتبط با رویداد مربوطه می باشد حتما قبل از وقوع آن اتفاق آن را تبلیغ کنید.

۲۷. برنامه ریزی منظم ارسال آگهی

فاصله زمانی بین هردوره تبلیغات حتی با متن آگهی متفاوت را رعایت کنید ومخاطبان خود را با ارسال آگهی های مکرر کلافه نکنید. زیاده روی درتبلیغات بازخورد مثبتی نخواهد داشت بلکه ممکن است به عنوان یک ضد تبلیغ عمل کند و باعث اتلاف هزینه تبلیغات شود.(در هر کاربر حداکثر می تواند ۳ آگهی در روز ثبت کند.)

۲۸. تعامل دوسویه با مشتریان

تعامل دو سویه با مشتریان خود داشته باشید با راه اندازی یک نظرسنجی ازنظرات وپیشنهادات آن ها مطلع شوید و آن رادرجهت منافع خودبکار ببرید .

۲۹. درج روی نقشه

همچنین درج نقشه باعث ایجاد اعتماد بیشتر مشتری و ارتباط آسان تر او با شما خواهد شد و تعیین موقعیت خود روی نقشه حس اعتماد و اطمینان مخاطب را افزایش می دهد.

۳۰. درج آگهی در ساعات طلایی

زمان درج آگهی یکی از عوامل مهم در تبلیغات می باشد.ساعات طلایی آگهی زمانی هستند که رقبای شما زیاد آگهی می زنند .

آنالیزی که برای صنف مورد نظر در طول یک بازه زمانی مثلا یک هفته استخراج شده باعث می شود که رقبا و رفتار آنها راشناسایی و ساعات طلایی درج آگهی را بدست آورد مثلا برای سایت ساعات طلایی بر اساس شلوغی ۱۰ ،۱۲ ،۱۳،۱۵ و۱۹ می باشد.

۳۱. ارسال آگهی به زبان فارسی

آگهی های انگلیسی معمولا خواننده کمتری دارند.زیرا تمامی مشترکین قادر به خواندن متون فینگلیش ویا لاتین را ندارند.

۳۲. عدم ارسال آگهی با نام تجاری

ارسال آگهی با نام تجاری امکان دیده شدن در تبلیغات شما را کم و یا حتی نمایش نمی دهد .در نتیجه در عنوان آگهی خود فقط از نام برند خود استفاده نکنید.

۳۳. انتخاب زمان ارسال با توجه به جامعه هدف

اگر شغلی دارید که مرتبط با اعضای خانواده می باشد، مثلا یک پارک تفریحی ، بهترین زمان ارسال آگهی تبلیغاتی پنجشنبه ها وجمعه ها می باشد .ازدلایل عمده این انتخاب با دورهم جمع شدن اعضای خانواده امکان مطرح شدن موضوع بسیار بالاست و اصولا افراد برنامه های تفریحی خود را برای آخرهفته برنامه ریزی می کنند .

اگرشما کالایی دارید که به درد صاحبان مشاغل یا کارخانه ها و.. می خورد باید ارسال آگهی خود را به ایام هفته و ساعات اداری موکول نمائید .

۳۴. زمانهای ممنوعه ارسال آگهی

درساعاتی که افراد درحال استراحت هستند آگهی ارسال نکنید .این امرفقط موجب اتلاف هزینه می شود .

۳۵. تخفیفات مناسبت

درروزهای تعطیل و یا درتعطیلات مدت دار از آگهی هایی که متناسب با آن روزاست استفاده کنید به طورمثال متنی به این مضمون ” تخفیف به مناسبت عید قربان …” برای مخاطبانتان ارسال نمایید.

۳۶. پرهیز از الفاظ رسمی در متن آگهی

بسته به نوع آگهی نیاز به کلماتی مانند احتراما،به استحضار می رساند و…نیست اصل موضوع تبلیغ ، همراه باشماره درج گردد کافیست .

۳۷. استفاده از شعار

بهتراست متن ارسالی شما شامل شعاری مختصرباشد ودرهربارارسال تغییراتی جزئی درآن به وجود آورید .این امرموجب ماندگاری شما درذهن افراد می شود .

۳۸. تناسب زبان و گویش مخاطبان در متن آگهی

لحن ومتن ارسالی متناسب با مشتریان وصنف انتخاب گردد.برای مثال اگرقصد دارید آگهی را به محل یا شهری ارسال کنید بهتراست ازلحن و یا گویش منطقه استفاده کنید.

۳۹. فراخوان در متن آگهی

درمتن خود ، ازمشتریان درخواستی داشته باشید که فراخوانی آن ها به عملی باشد . تحقیقات علمی بسیاری به ما نشان داده است که مطرح کردن یک درخواست مشخص ازمخاطب می تواند یک تاثیرباورنکردنی دراثربخشی یک آگهی داشت باشد . برای مثال،ازمشتری خود بخواهید برای گرفتن تخفیف ، آگهی مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد، یا او را به تماس تلفنی یا بازدید ازسایت دعوت کنید.

۴۰. عدم نقض قوانین سایت

توجه داشته باشید که قوانین سایت های ثبت آگهی را رعایت نمایید،اگر آگهی شما توسط تعداد زیادی از کاربران سایت، تخلف گزارش شود آگهی شما حذف خواهد شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.