آگهی روزانه

انتخاب رشته کنکور 1403

مشاغل

۱۶ تیر ۱۴۰۳ 74 بازدید
آگهی روزانه
انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور 1403

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای بسیار مهم و سرنوشت ساز برای داوطلبان است و در صورتی که آن را به درستی انجام دهید، مسیر موفقیت شما برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه هموارتر خواهد شد. داوطلبان مجاز باید وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار دهند. آنها بعد از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور، رشته محل های مورد علاقه خود را اولویت بندی نمایند.

در این مرحله برای هر داوطلب امکان انتخاب 150 کد رشته محل وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب‌ها اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش آن به شمار می آید. اگر اشتباهی در اولویت‌بندی تعیین رشته کنکور سراسری صورت بگیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست بدهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نخواهد بود.

اگر چه برخی از مراکز از جمله کانون قلم پی نرم افزاری برای انتخاب رشته برای داوطلبان به صورت رایگان در اختیار قرار داده اند ولی بسیاری از داوطلبان ترجیح می دهند از مشاوره حضوری کارشناسان نیز استفاده نمایند. برای این گروه از داوطلبان ما پیشنهاد می دهیم با تماس با آموزشکاه تدریس خصوصی صائب اقدام به کسب مشاوره نمایند کافیست با شماره تلفن ۷۷۲۱۲۳۳۱  تماس بگیرید

برای موفقیت در این برهه حساس اطلاع از مواردی از جمله نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت‌بندی انتخاب‌ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … بسیار حائز اهمیت است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم مربوط به کنکور ۱۴۰۳ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کند و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب نماید. با توجه به محدود بودن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه توضیحات جامعی پیرامون زمان، شرایط و نحوه چینش انتخاب‌ها ارائه خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

همزمان با اعلام نتایج، سازمان سنجش اطلاعیه ای را در سامانه خود منتشر می‌کند که در آن زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری بیان شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کارنامه داوطلبان در کنکور سال 1403 در 27 مرداد ماه در اختیار ایشان قرار گرفته است. بر اساس روال معمول، پس از دو تا سه روز فرایند انتخاب و اولویت بندی رشته‌ها شروع می‌شود. در سال گذشته، به متقاضیان 3 الی 4 روز برای ثبت انتخاب‌های خود مهلت داده شد. امسال هنوز تاریخ دقیق فرآیند انتخاب رشته اعلام نشده که به محض اعلام نتایج آزمون و مشخص شدن زمان انتخاب رشته در همین جا اطلاع رسانی تکمیلی انجام خواهد شد.

اطلاعیه مهم: انتخاب رشته تمامی گروه های آزمایشی از تاریخ 31 مرداد ماه 1403 آغاز و تا 4 شهریور 1403 ادامه خواهد داشت. پیش بینی میشود این مهلت مجددا به مدت 2-3 روز تمدید شود اما به هیچ عنوان روی این موضوع حساب باز نکنید و به هیچ عنوان انجام ثبت نام خود را به روز ها و ساعات پایانی انتخاب رشته موکول نکنید.

اما توصیه می کنیم که تکمیل فرم مربوطه را به روزهای پایانی واگذار نکنید، زیرا ممکن است مشکلاتی از قبیل ترافیک بالای داوطلبان، اتصال اینترنت و یا مراجعه به سایت پیش بیاید. لازم به ذکر است، اگر به هر دلیلی در این مدت موفق به انتخاب رشته نشدید دیگر امکان اعتراض نخواهید داشت.

تبصره مهم: داوطلبانی که در هیچیک از دو نوبت کنکور سراسری ثبت نام نکرده و در کنکور شرکت نکرده اند نیز میتوانند از تاریخ 1403/05/31 لغایت 1403/06/04 با استفاده از سوابق تحصیلی خود اقدام به ثبت نام کنند.

 

اگر به دلایل مختلفی نتوانستید در زمان مقرر و اعلام شده برای تعیین رشته کنکور سراسری اقدام نمایید می‌توانید در زمان تمدید مهلت که پس از اتمام زمان اصلی استبرای فرآیند انتخاب رشته اقدام نمایید. همچنین در این بین بایستی به رشته‌های قطبی کنکور توجه داشته و در انتخاب رشته آن را لحاظ کنید.

همچنین اگر اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده باشید، این زمان می‌توانید برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. هر ساله بازه زمانی تمدید شود که انتظار می رود در کنکور امسال نیز این زمان تمدید گردد. به محض اطلاع از زمان تمدید مهلت گزینش رشته در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد به صورتی که باعث می‌شود یک انتخاب رشته دقیق و بی نقص انجام دهند. افراد متقاضی با استفاده از این اطلاعات از وضعیت پاسخگویی به سوالات کنکور ۱۴۰۳ مانند رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن در دوره‌های روزانه و غیر روزانه مطلع خواهند شد.

بر همین اساس تحلیل و بررسی درست کلیه بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ تأثیر به سزایی دارد که جهت رفاه حال داوطلبان بخش های مختلف این کارنامه شرح داده شده است. کارنامه کنکور سراسری از چند قسمت تشکیل شده که هر بخش به بررسی یک سری از اطلاعات می پردازد. در این قسمت به این بخش ها اشاره کرده ایم:

✅ مشخصات ثبت نامی داوطلب

✅ اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی

✅ وضعیت مجاز بودن داوطلبان در هر دوره

✅ وضعیت رتبه و نمره کل نهایی کنکور داوطلب

✅ کد دسترسی به سامانه دانشگاه آزاد برای متقاضیان ورود به این دانشگاه آزاد

افراد متقاضی باید برای انتخاب هر یک از رشته های دانشگاه ها به مواردی مثل رتبه در سهمیه، رتبه زیر گروه و همچنین تراز زیر گروه خود دقت نمایند و با توجه به آن ها انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند. علاوه بر این مشاوره انتخاب رشته دولتی می تواند به شما کمک شایانی در این امر مهم برساند.

تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری

 

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمونی کارنامه، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب هم درج شده که می توان گفت توجه به این اطلاعات مانند رتبه و تراز داوطلبان، در محل قبولی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود هر داوطلب در بوم مربوط به خود شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان خارج آن بوم داشته باشد.

به گونه‌ای که دانشگاه‌ها بر اساس این سهمیه در رشته‌های کم طرفدار 80 درصد ظرفیت کد رشته‌ها را به داوطلبان بومی و 20 درصد دیگر ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان غیر بومی اختصاص خواند داد و در رشته‌های پر طرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی این میزان به 60 درصد کاهش می یابد و 40 درصد از داوطلبان غیر بومی پذیرش خواهند شد.

در بخش سهمیه های تعیین شده کنکور سراسری، یکی از سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و مناطق 1، 2 و 3 درج شده است. پس از تأیید سهمیه، هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار می‌گیرد و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می‌شود.

کلیه داوطلبانی که شامل سهمیه های ایثارگران و سهمیه رزمندگان کنکور ۱۴۰۳ هستند و سهمیه آن ها از طرف ارگان مربوطه تأیید شده است در این قسمت، سهمیه آن ها درج خواهد شد و طبق آن وضعیت داوطلب بررسی خواهد شد.

اما اگر می خواهید بدانید کدام بخش این کارنامه برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت دارد؟ باید گفت افراد متقاضی برای انتخاب کد رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۳ می بایست به رتبه در سهمیه در زیر گروه های مختلف و علاوه بر آن تراز زیر گروه اکتسابی خود دقت نمایند و با توجه به این اطلاعات اقدام به ثبت رشته های مورد نظر خود کنند.

درباره صائب تدریس

این آموزشگاه در سال ۱۳۷۹ به عنوان شرکت کمک آموزشی ثبت رسمی گردید و اکنون صائب تدریس با داشتن چهار شعبه در تهران و بیش از ۲۰۰۰ دبیر تلاشگر توانسته تمامی مناطق تهران و کرج را تحت پوشش خود قراردهد. ما به امید موفقیت شما به تلاش خود ادامه می‌دهیم.
آدرس                                                                                    شماره تماس

شعبه شرق: میدان رسالت خیابان فرجام                                ۷۷۲۱۲۳۳۱
شعبه شمال: پاسداران بعد از نگارستان                                  ۲۲۷۸۴۵۲۶
شعبه غرب: صادقیه، فلکه دوم صادقیه                                 ۴۴۲۴۱۷۲۰
شعبه مرکز: خیابان آفریقا ، ولی‌زاده                                      ۸۸۶۰۹۰۶۲

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.